Motylki

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC 2024:
  • zapoznanie z pojęciem rówieśnicy,
  • kształcenie percepcji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
  • kształtowanie potrzeby zachowania prawidłowej postawy,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania - liczenie palców, przedmiotów itp.,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia oraz porównywania zbiorów,
  • reagowanie ruchem na ustalone sygnały,
  • zapoznanie z wybranymi środkami transportu,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych,
  • rozbudzanie zainteresowania podróżowaniem,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,
  • samodzielne zakładanie butów, nakrycia głowy,
  • samodzielne korzystanie z toalety,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
  • porządkowanie sali po skończonej zabawie,
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy,
  • budowanie z naturalnych materiałów – piasek,
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach,
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w różnych sytuacjach,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu,
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
  • nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta, zielona).
  • rysowanie po śladzie,
  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie.